A Privátbankár.hu felmérése szerint az Auchan már több, mint egy éve vezeti a hipermarketek közötti árversenyt. Bár az idei év elején különösen nagy emelkedés tapasztalható az élelmiszerárak terén, az az áruház, mely hajlandó feláldozni árrését a vásárlószámért cserébe, sikert könyvelhet el a fogyasztókért folytatott harcban.
Mivel a gazdasági környezet, a megnövekedett üzemanyagár és a döcögő kereskedelmi helyzet adott, a hiperek alternatív megoldásokkal próbálják szorosabbá tenni a versenyt. A Tesco az ingyenes szatyrok bevonásával csökkenti a kiadásait, az Auchan mintájára viszont itt is bevezették a zöld szatyrokat. Arról nincs információnk, hogy az Auchanban ingyen osztogatott, lebomló bevásárló táskáért mennyit számolnak fel a Tesco pénztáraknál a promóciós idő leteltével, az viszont biztos, hogy a környezettudatos gondolkodás kialakulásában gazdasági szempontok is szerepet kaptak.
Mi csapódik le a vásárlókon ebből a versengésből? Tulajdonképpen annak ellenére, hogy csak az egyre nagyobb összeget feltüntető árcédulákat látjuk, a háttérben egyre visszafogottabb árképzés folyik. Az év első hónapjaiban a gazdaságos fogyasztói kosaraknak a burgonya, a párizsi és a banán ára tett keresztbe, a téli időszakban alapvető élelmiszernek számító termékek ára 17-37%-kal emelkedett. Ami viszont jó hír, hogy a liszt és a csirkemell ára csökkent az elmúlt évben, az előbbié 34, az utóbbié 19 százalékkal.
A Privátbankár.hu teljes cikke itt olvasható.