A www.hiperárak.hu oldalhoz július óta készülnek felmérések. Ebből rengeteg adat gyűlt össze az elmúlt hónapok során és felmerült bennünk a gondolat, hogy felhasználhatjuk különböző elemzések készítésére.
Elemzések a Hiperárak adatai alapján2010.01.08. 14:01
Re
A www.hiperárak.hu oldalhoz július óta készülnek felmérések. Ebből rengeteg adat gyűlt össze az elmúlt hónapok során és felmerült bennünk a gondolat, hogy felhasználhatjuk különböző elemzések készítésére. Az elmúlt hónapok tendenciái, változásai megfigyelhetők a felmért árak alapján, ugyanígy a hipermarket láncok áraink egymáshoz való viszonya is. Ha nem is statisztikai pontossággal, de tudunk adni egy rálátást a piacnak erre a szegmensére a rendelkezésre álló adatok alapján. Ezek az elemzések havi rendszerességgel fognak megjelenni a blogon. Az elemzések alapját minden hónapban a felmért 600 márkatermék adatai adják. Az első ábra a www.hiperarak.hu oldalon alkalmazott páros index adatok havi változását mutatja, minden egyes áruházláncra. A páros index azt mutatja, hogy az Auchan átlagárához képest a konkurens árai hány százalékkal olcsóbbak vagy drágábbak. Mivel ennél a mutatónál az Auchan árai adják a viszonyítás alapját, ez a 100%. Az ábrán a listán szereplő összes felmért termék átlagárának százalékos különbségét figyelhetjük meg az ábrán, hónapról-hónapra. Látható, hogy a termékek összességét nézve, minden áruházlánc drágább az Auchannál, csökkenő sorrendben: Spar, Cora és Tesco. Megszorongatni az Auchant egyedül a Tesconak sikerült, augusztusban és novemberben. A Spar átlagosan 13, a Cora 7,8, a Tesco 4,6%-kal volt drágább az Auchannál a július-decemberi időszakban, a 600 vizsgált márkatermék esetében.
A vizsgált termékek hány százaléka drágább a konkurencia üzleteiben? A második ábrán azt mutatjuk be, százalékosan hány terméke került többe adott hónapban a konkurenciánál. Ha a hat hónap átlagát nézzük, a Spar 81,7, a Cora 77,7, a Tesco a vizsgált termékek 71,1%-ában volt drágább az Auchannál.
|