Az örök vitatéma: Coca vagy Pepsi? - Cola teszt

Az embernek annyi dátumot kell megjegyeznie, hogy az már nem normális. Szerencsére nekem van egy internetezni korlátozottan tudó anyám, aki beállította kezdő oldalnak az Angol Tudományos Intézet honlapját és ott annyi elrettentő dolgot olvasott a kóláról, hogy csak ünnepnapokon veszi. Így, nem kell fejben tartanom, hogy kinek mikor van név- és/vagy születésnapja, házassági évfordulója, stb., ha asztalra kerül a kóla biztos, hogy köszönteni kell valakit. Csak felteszem a nagy kérdést: „Na, és hogy van a mi kis ünnepeltünk?”, majd várom, honnan jön a válasz. Persze ez a módszer évi háromszor (karácsonykor, húsvétkor és pünkösd alkalmával) kissé értetlen és csípős tekinteteket szül.

Szóval, kólából nem vagyok jó, nincs túl sok tapasztalatom. Akinek van, az tudom, hogy képes órákon át politizálni a Pepsi kontra Coca vitában és csak az egyiket veszi, a másikat ha meglátja a boltban, egy véletlen mozdulattal képes leverni a polcról. Pedig szinte semmi különbség nincs a két üdítő között, sőt az egyik anyám által olvasott kutatás szerint vakteszt keretében a tesztalanyok kétharmada nem ismeri fel, ha ugyan abból a márkából kóstolt egymás után. Egy 1980-ban végzett teszt szerint egyébként a Pepsi íze jobban bejön azoknak, akik nem tudják, mit isznak. Viszont, mivel sok év eltelt azóta és mivel a szóban forgó felmérést a Pepsi végezte, ezért nem ér meg egy lincselést ez az információ. Van nekünk saját tesztcsapatunk, majd velük kiderítjük, melyik kóla, illetve „cola ízű szénsavas üdítő” a finomabb.

Ami a világ egyik legrégebb tartó vitájának lezárásához kell: műanyag pohár, filc, hat Hiperárak Tesztcsapat tag, meg persze a két kólagyár beszerezhető termékei. Vakteszt keretében kóddal jelöljük a más-más termékeket tartalmazó poharakat és az érdekesség kedvéért két-két azonos terméket is összehasonlítunk. Vajon észreveszik, hogy valami nem kóser?




Nos, úgy tűnik nem. Két, ugyan abból a flakonból kitöltött Pepsire két teljesen különböző értéket adtak, ráadásul míg először köpőcsészéért könyörögtek, másodjára többen is kijelentették, hogy ezentúl víz helyett is ezt a barna lét isszák. Összpontszámban (Coca-Cola: 279, Pepsi: 282) egyébként a Pepsi nyert, a legjobb üdítőként is ennek a márkának a sima változata szerepelt. De mivel kompromisszumot kell kötnünk és a teszt elsődleges célja a békéltetés volt, a végső konklúzió, hogy a kólák iránti elfogultság is ízlés dolga, az édesebb szájúaknál a Pepsi, a letisztultabb ízeket kedvelőknél valószínűleg a Coca-cola lesz a favorit.

 

- Vlagyik -


1 komment

Címkék: teszt árak kóla elemzés ár tesztek cola árösszehasonlítás árkörkép tesztcsapat

A bejegyzés trackback címe:

https://hiperarak.blog.hu/api/trackback/id/tr182663086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2011.02.16. 14:29:08

letisztultabb íz? kólák esetében? юрайштэн.... ez erős jelző ebben az ízvilágban. egyél inkább kóla tortát! nem vicc! van ilyen:

www.recept-oldal.hu/cikkek/tortak/coca-cola-torta

láttam egy science csatornán a kóláról egy filmet. a két nagy presztizs kérdést csinált belőle, hogy ki tud bejutni hamarabb a vasfüggöny mögé. ez a pepsinek sikerült. valami világbéke konferencián a szünetben hruscsovnak a kezébe adtak egy pepsit és lefotózták. innét kezdve "eladhatóvá" vált a szoc. táborban is a dolog. példás marketing! :)))

a kóla jó dolog! de elég belőle negyedévenként 3 deci. ha rummal adják, akkor kicsit több is lehet!
   

Hiperárak blog

A Hiperarak.hu hivatalos blog oldala - az Auchan Magyarország Kft. szerkesztésében. A blogon egyrészt a különböző oldalakon megjelenő - árösszehasonlítással foglalkozó - cikkek kivonatai és kommentárjai, másrészt a Hiperarak.hu adatok időszakos elemzései jelennek meg.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

ajándék (2) ár (31) árak (32) árcsökkenés (1) árkörkép (39) árnövekedés (1) árösszehasonlítás (46) árpolitika (1) ásványvíz (2) ásványvíz teszt (2) bébiétel (1) bébiétel teszt (1) biotej (4) biotej teszt (4) bor (1) ceruza (1) ceruzaelem (2) ceruzaelem teszt (2) ceruza teszt (1) citromos sör (1) cola (1) csoki (3) csoki mikulás (1) csoki mikulás teszt (1) csoki teszt (2) csokoládé (2) dezodor (1) dezodor teszt (1) dinnye (1) elem (2) elemzés (42) elem teszt (2) energiaital (2) energiaital teszt (2) fagyi (1) fagyi teszt (1) fagylalt (1) február (1) fényképezőgép (1) fesztivál (1) fogyasztói árindex (1) gabonapehely (1) házimozi (1) hazimunka (1) hiperárak (26) hipermarketek (19) hörcsögök (1) húsvét (2) január (3) játék (1) játékszoftver (1) játékszoftver teszt (1) játék teszt (1) joghurt (1) joghurt teszt (1) kávé (1) kávé teszt (2) ketchup (1) ketchup teszt (1) kockasajt (1) kockasajt teszt (1) kóla (1) konzerv (3) kosár (13) leves (2) löncshús (4) macska (1) májkrém (2) melegital (5) melegszendvicskrém (2) mirelit pizza (1) mobil (1) naptej (1) naptej teszt (1) narancslé (1) narancslé teszt (1) öblítő (1) öblítő teszt (1) okos telefon (1) palacsinta (1) papírzsebkendő (1) papírzsebkendő teszt (1) paradicsom (2) paradicsomszósz (2) parizer (1) parizer teszt (1) párizsi (2) párizsi teszt (1) páros index (2) pizza (1) politika (1) rágógumi (2) rágógumi teszt (2) reklám (2) reklámfilm (1) sajt (1) saláta (1) saláta teszt (1) sárgadinnye (1) sör (1) sör teszt (2) spagetti (1) szaloncukor (1) szaloncukor teszt (1) szezonális (13) szilveszter (4) takarítás (1) tea (1) tea teszt (1) tengerimalacok (1) teszt (50) tészta (3) tesztcsapat (46) tesztek (48) túrórudi (1) tv (1) virsli (1) virsli teszt (1) zacskós (1) zacskós leves (1) zsebkendő (1) zsebkendő teszt (1) Címkefelhő

HTML

 
Jogi nyilatkozat |  Írjon nekünk |  Iratkozzon fel hírlevelünkre |  Impresszum
süti beállítások módosítása