Idén Karácsonykor is a hiperek a legnépszerűbbek

A 2010-es karácsonyi szezonban az elmúlt évekre jellemző csökkenés helyett előre láthatóan némi növekedés várható. Ez a lakosság költési kedvének javulásának következménye, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.

Az elmúlt évek tendenciái alapján elmondható, hogy a karácsonyi nagybevásárlások legkedveltebb helyszínei a hipermarketek, a decemberi forgalmakat tekintve továbbra is ennek az üzlettípusnak nő leginkább a jelentősége a karácsonyi szezonban. Az ekkor szokásos sütés-főzéshez kapcsolódó termékekből továbbra is többet vásárolunk az év utolsó hónapjában az év során mért átlagos havi fogyasztáshoz képest, de a nem élelmiszerek forgalma is jelenősen megnő. A hipermarket előnye a többi kereskedelmi modellhez képest, hogy az ünnepekre való készülődés minden eszközét egy helyen szerezheti be a vásárló. Időt, utazási költséget és nem mellékesen sorban állást és idegeskedést spórolhat meg az, aki nem a különböző portfóliójú kereskedelmi egységek közt ingázva intézi a bevásárlást.

Minden bizonnyal a Mikulás-ünnepi forgalmak szolgálnak a leghitelesebb adatokkal a karácsonyi költések előre jelzéséhez. Évek óta megfigyelhető, hogy akik Mikuláskor hiperben vásárolják meg a csizmába valót, azok vagy letudják egyúttal a karácsonyi vásárlás egy részét, vagy visszatérnek karácsonykor a bő válaszék láttán. A Nielsen kutatói szerint a legutóbb a karácsonyi időszakban ugyanúgy 58 százalék jutott a hipermarketeknek az összes hazai mért forgalomból, mint egy évvel korábban. A szupermarketek 13, a diszkontok 10 százalékkal részesedtek az értékesítésből, míg a többi bolt 3 százalékot realizált.

A KutatóCentrum jelentése szerint azajándék beszerzésre legnépszerűbb célpontok idén is a hipermarketek és outletek, ahol jellemzően olcsóbban juthatunk hozzá a vásárlók a választott termékekhez. Ezekkel a helyekkel jellemzően a kisebb büdzsével vásárlók kalkulálnak. A kisebb boltokba egyébként a válaszadók 36 százaléka, a karácsonyi vásárokra 29 százalék térne be. Bár az internet szolgál a legjobb felületnek az ajándékokkal kapcsolatos információk beszerzésére, egyelőre a megkérdezettek csupán 28 százaléka tervezi, hogy a világhálón vásárol. Ennek oka az internetes fizetéssel kapcsolatos bizalom hiánya. Igaz, hogy a plázák kényelmesebb vásárlással kecsegtetnek, a megkérdezetteknek mégis csak a 23 százaléka fog várhatóan bevásárlóközpontokban költekezni. Az átlagos karácsonyi költést a 18-45 éves korosztályra nézve körülbelül 30 ezer forint lesz.


Szólj hozzá!

Címkék: szilveszter hipermarketek árkörkép

A bejegyzés trackback címe:

https://hiperarak.blog.hu/api/trackback/id/tr42519793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
   

Hiperárak blog

A Hiperarak.hu hivatalos blog oldala - az Auchan Magyarország Kft. szerkesztésében. A blogon egyrészt a különböző oldalakon megjelenő - árösszehasonlítással foglalkozó - cikkek kivonatai és kommentárjai, másrészt a Hiperarak.hu adatok időszakos elemzései jelennek meg.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

ajándék (2) ár (31) árak (32) árcsökkenés (1) árkörkép (39) árnövekedés (1) árösszehasonlítás (46) árpolitika (1) ásványvíz (2) ásványvíz teszt (2) bébiétel (1) bébiétel teszt (1) biotej (4) biotej teszt (4) bor (1) ceruza (1) ceruzaelem (2) ceruzaelem teszt (2) ceruza teszt (1) citromos sör (1) cola (1) csoki (3) csoki mikulás (1) csoki mikulás teszt (1) csoki teszt (2) csokoládé (2) dezodor (1) dezodor teszt (1) dinnye (1) elem (2) elemzés (42) elem teszt (2) energiaital (2) energiaital teszt (2) fagyi (1) fagyi teszt (1) fagylalt (1) február (1) fényképezőgép (1) fesztivál (1) fogyasztói árindex (1) gabonapehely (1) házimozi (1) hazimunka (1) hiperárak (26) hipermarketek (19) hörcsögök (1) húsvét (2) január (3) játék (1) játékszoftver (1) játékszoftver teszt (1) játék teszt (1) joghurt (1) joghurt teszt (1) kávé (1) kávé teszt (2) ketchup (1) ketchup teszt (1) kockasajt (1) kockasajt teszt (1) kóla (1) konzerv (3) kosár (13) leves (2) löncshús (4) macska (1) májkrém (2) melegital (5) melegszendvicskrém (2) mirelit pizza (1) mobil (1) naptej (1) naptej teszt (1) narancslé (1) narancslé teszt (1) öblítő (1) öblítő teszt (1) okos telefon (1) palacsinta (1) papírzsebkendő (1) papírzsebkendő teszt (1) paradicsom (2) paradicsomszósz (2) parizer (1) parizer teszt (1) párizsi (2) párizsi teszt (1) páros index (2) pizza (1) politika (1) rágógumi (2) rágógumi teszt (2) reklám (2) reklámfilm (1) sajt (1) saláta (1) saláta teszt (1) sárgadinnye (1) sör (1) sör teszt (2) spagetti (1) szaloncukor (1) szaloncukor teszt (1) szezonális (13) szilveszter (4) takarítás (1) tea (1) tea teszt (1) tengerimalacok (1) teszt (50) tészta (3) tesztcsapat (46) tesztek (48) túrórudi (1) tv (1) virsli (1) virsli teszt (1) zacskós (1) zacskós leves (1) zsebkendő (1) zsebkendő teszt (1) Címkefelhő

HTML

 
Jogi nyilatkozat |  Írjon nekünk |  Iratkozzon fel hírlevelünkre |  Impresszum
süti beállítások módosítása