Az Auchan alkalmazott árpolitikája

2010.01.08. 13:40 Re

 

20 000 ezer termék árát mérjük és ellenőrizzük minden héten vagy minden második héten, terméktípustól függően, hogy biztosítsuk a legolcsóbb árakat.
 
Az Auchan 98%-os árindexet alkalmaz minden felmért termékár esetében. Ez azt jelenti, hogy áruházainkban a legolcsóbb felmért árnál minimum 2%-kal olcsóbban kapható az adott termék. (pl. ha legolcsóbb piaci ár 100Ft, az Auchanban 98Ft-ba kerül). Ezt az összes Auchan áruház kötelezőnek ismeri el és minden egyes termékre alkalmazza kivétel nélkül, árrése rovására is.
 
Kik vagyunk és mi a célunk árpolitikánkkal?
Szakmánk a kereskedelem, de kereskedőből is sokféle van.
Az Auchan igazi kereskedőként és mindig készséges igazi profiként szeretne eladni:
-         egyre több minőségi árut, egyre alacsonyabb áron
-         egyre több vásárlónak széles és minden igényt kielégítő választékban.
 
A tét az elégedett és hűséges vásárló.
Célunk, hogy a vásárlók az Auchan tartsák legolcsóbbnak, diszkont árakon és kellemes környezetben vásárolhassanak, széles választékot találjanak az áruházakban.
 
A legalacsonyabb piaci árakon értékesíteni azt jelenti, hogy diszkont árakat alkalmazunk: alacsonyabb áron kisebb árréssel értékesítünk, az eladott volumen növelése érdekében.
 
Célunk, hogy minden áruház piacvezető legyen saját vonzáskörzetében. Az áruházak saját vonzáskörzete a meghatározó ezek alapján alakítják ki diszkont áraikat.
 
Mit teszünk ezért a gyakorlatban?
Offenzív és specifikus árpozicionálást alkalmazunk a teljes árstruktúrára, a legolcsóbb, saját márkás, akciós és a normál árú termékekre egyaránt. 
A normál és az akciós árú termékek árszintjét határozottan megkülönböztetjük.
Gyorsan reagálunk a piaci árváltozásokra.
 
Mik az árpolitika mutatói?
 Az árpolitika mutatói a globál és a páros index.
A globál index a piaci átlagárhoz viszonyítja a piaci szereplők árait (olcsóbb vagy drágább a piaci átlagárnál).
 
A páros index azt mutatja meg, hogy a mi árainkhoz képest a konkurens árai hány százalékkal olcsóbbak vagy drágábbak. Mivel ennél a mutatónál az Auchan árai adják a viszonyítás alapját, ez a 100%.
A www.hiperárak.hu oldalon ez utóbbit használjuk. Amennyiben az eredmény pozitív értéket mutat, adott termékcsoport átlagára vagy a kiválasztott termék ára százalékosan ennyivel drágább, míg negatív érték esetén olcsóbb az Auchan azonos értékeihez képest.
 
A fenti politika hosszú távú és következetes alkalmazásával érjük el, hogy a hozzánk éves szinten ellátogató több millió vásárló elégedetten távozzon áruházainkból és legközelebb újra hozzánk jöjjön vásárolni.
 
 

 


Szólj hozzá!

Címkék: politika árpolitika

A bejegyzés trackback címe:

https://hiperarak.blog.hu/api/trackback/id/tr11656667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
   

Hiperárak blog

A Hiperarak.hu hivatalos blog oldala - az Auchan Magyarország Kft. szerkesztésében. A blogon egyrészt a különböző oldalakon megjelenő - árösszehasonlítással foglalkozó - cikkek kivonatai és kommentárjai, másrészt a Hiperarak.hu adatok időszakos elemzései jelennek meg.

Friss topikok

Linkblog

Címkék

ajándék (2) ár (31) árak (32) árcsökkenés (1) árkörkép (39) árnövekedés (1) árösszehasonlítás (46) árpolitika (1) ásványvíz (2) ásványvíz teszt (2) bébiétel (1) bébiétel teszt (1) biotej (4) biotej teszt (4) bor (1) ceruza (1) ceruzaelem (2) ceruzaelem teszt (2) ceruza teszt (1) citromos sör (1) cola (1) csoki (3) csoki mikulás (1) csoki mikulás teszt (1) csoki teszt (2) csokoládé (2) dezodor (1) dezodor teszt (1) dinnye (1) elem (2) elemzés (42) elem teszt (2) energiaital (2) energiaital teszt (2) fagyi (1) fagyi teszt (1) fagylalt (1) február (1) fényképezőgép (1) fesztivál (1) fogyasztói árindex (1) gabonapehely (1) házimozi (1) hazimunka (1) hiperárak (26) hipermarketek (19) hörcsögök (1) húsvét (2) január (3) játék (1) játékszoftver (1) játékszoftver teszt (1) játék teszt (1) joghurt (1) joghurt teszt (1) kávé (1) kávé teszt (2) ketchup (1) ketchup teszt (1) kockasajt (1) kockasajt teszt (1) kóla (1) konzerv (3) kosár (13) leves (2) löncshús (4) macska (1) májkrém (2) melegital (5) melegszendvicskrém (2) mirelit pizza (1) mobil (1) naptej (1) naptej teszt (1) narancslé (1) narancslé teszt (1) öblítő (1) öblítő teszt (1) okos telefon (1) palacsinta (1) papírzsebkendő (1) papírzsebkendő teszt (1) paradicsom (2) paradicsomszósz (2) parizer (1) parizer teszt (1) párizsi (2) párizsi teszt (1) páros index (2) pizza (1) politika (1) rágógumi (2) rágógumi teszt (2) reklám (2) reklámfilm (1) sajt (1) saláta (1) saláta teszt (1) sárgadinnye (1) sör (1) sör teszt (2) spagetti (1) szaloncukor (1) szaloncukor teszt (1) szezonális (13) szilveszter (4) takarítás (1) tea (1) tea teszt (1) tengerimalacok (1) teszt (50) tészta (3) tesztcsapat (46) tesztek (48) túrórudi (1) tv (1) virsli (1) virsli teszt (1) zacskós (1) zacskós leves (1) zsebkendő (1) zsebkendő teszt (1) Címkefelhő

HTML

 
Jogi nyilatkozat |  Írjon nekünk |  Iratkozzon fel hírlevelünkre |  Impresszum
süti beállítások módosítása