20 000 ezer termék árát mérjük és ellenőrizzük minden héten vagy minden második héten, terméktípustól függően, hogy biztosítsuk a legolcsóbb árakat.
Az Auchan 98%-os árindexet alkalmaz minden felmért termékár esetében. Ez azt jelenti, hogy áruházainkban a legolcsóbb felmért árnál minimum 2%-kal olcsóbban kapható az adott termék. (pl. ha legolcsóbb piaci ár 100Ft, az Auchanban 98Ft-ba kerül). Ezt az összes Auchan áruház kötelezőnek ismeri el és minden egyes termékre alkalmazza kivétel nélkül, árrése rovására is.
Kik vagyunk és mi a célunk árpolitikánkkal?
Szakmánk a kereskedelem, de kereskedőből is sokféle van.
Az Auchan igazi kereskedőként és mindig készséges igazi profiként szeretne eladni:
- egyre több minőségi árut, egyre alacsonyabb áron
- egyre több vásárlónak széles és minden igényt kielégítő választékban.
A tét az elégedett és hűséges vásárló.
Célunk, hogy a vásárlók az Auchan tartsák legolcsóbbnak, diszkont árakon és kellemes környezetben vásárolhassanak, széles választékot találjanak az áruházakban.
A legalacsonyabb piaci árakon értékesíteni azt jelenti, hogy diszkont árakat alkalmazunk: alacsonyabb áron kisebb árréssel értékesítünk, az eladott volumen növelése érdekében.
Célunk, hogy minden áruház piacvezető legyen saját vonzáskörzetében. Az áruházak saját vonzáskörzete a meghatározó ezek alapján alakítják ki diszkont áraikat.
Mit teszünk ezért a gyakorlatban?
Offenzív és specifikus árpozicionálást alkalmazunk a teljes árstruktúrára, a legolcsóbb, saját márkás, akciós és a normál árú termékekre egyaránt.
A normál és az akciós árú termékek árszintjét határozottan megkülönböztetjük.
Gyorsan reagálunk a piaci árváltozásokra.
Mik az árpolitika mutatói?
Az árpolitika mutatói a globál és a páros index.
A globál index a piaci átlagárhoz viszonyítja a piaci szereplők árait (olcsóbb vagy drágább a piaci átlagárnál).
A páros index azt mutatja meg, hogy a mi árainkhoz képest a konkurens árai hány százalékkal olcsóbbak vagy drágábbak. Mivel ennél a mutatónál az Auchan árai adják a viszonyítás alapját, ez a 100%.
A www.hiperárak.hu oldalon ez utóbbit használjuk. Amennyiben az eredmény pozitív értéket mutat, adott termékcsoport átlagára vagy a kiválasztott termék ára százalékosan ennyivel drágább, míg negatív érték esetén olcsóbb az Auchan azonos értékeihez képest.
A fenti politika hosszú távú és következetes alkalmazásával érjük el, hogy a hozzánk éves szinten ellátogató több millió vásárló elégedetten távozzon áruházainkból és legközelebb újra hozzánk jöjjön vásárolni.